Menu

16 października 2013

04. ZAOPIEKUJ SIĘ MNĄ - Dorothy Koomson


wydawnictwo:
Albatros
data wydania: 21 marca 2008
liczba stron: 430
kategoria: Literatura piękna












     Główna bohaterka Kamryn jest zapracowaną singielką po trzydziestce. Kiedyś była w szczęśliwym związku z Nathem i miała bliską sercu przyjaciółkę Adele. Wszystko byłoby idealnie, gdyby Kamryn przypadkowo nie dowiedziała się, że ojcem dziecka jej najlepszej przyjaciółki jest nikt inny jak Nathe - jej narzeczony. Od tego czasu, zarówno Nathe jak i Adele przestają dla Kamryn istnieć. Pewnego dnia kobieta dostaje list. Okazuje się, że jest to list od Adele z prośbą o spotkanie. Kamryn pomimo obaw postanawia odwiedzić byłą przyjaciółkę. Wychodzi na jaw, że Adel jest ciężko chora i w związku z tym ma do Kamryn nietypową prośbę. Pomimo tego, że kobiety przez długi czas nie utrzymywały kontaktu, Adele prosi Kamryn, aby ta zaopiekowała się małą Tegan po jej śmierci. Kamryn doznaje szoku. Ona - kobieta wyzwolona, zabiegana, która nigdy nie planowała mieć dzieci, nagle będzie musiała zmienić swoje życie i zacząć myśleć nie tylko o sobie, ale także o małej dziewczynce, która marzy tylko o tym, by znów ujrzeć swoją ukochaną mamę.  
Jak potoczą się losy, Kamryn i małej Tegan w obliczu takiej tragedii? Czy będą w stanie pokochać się nawzajem i znaleźć wspólny język?


     Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron. Lekko napisana, z nutką humoru, poruszy serca nie tylko takich wrażliwców jak ja. Myślę, że każdy, kto ma, choć odrobinę współczucia dla drugiej osoby i nieco smaku literackiego doceni tę piękną i jakże wzruszającą opowieść o tym jak ktoś, kto był dla nas niczym, nagle staje się wszystkim.


Oli.

25 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Obawiam się, że poryczę sie przy niej jak bóbr.
    Świetna recenza.
    Dziękuję za odiwedziny na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. z pewnością łzy polecą :) ja także dziękuje za odwiedziny i zapraszam do obserwowania :)

      Usuń
  2. Czytałam, świetna wzruszająca książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli masz czas i ochotę to zapraszam do siebie na nową reenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie do jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie do jej przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zapowiada się bardzo ciekawie.Przypomina mi historię mojej kochanej prababci więc bardzo chętnie ją przeczytam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super recenzja. Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może to być ciekawa lektura z tego co piszesz :)
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobra recenzja, polecam kolejne - oby tak dalej niejaka Oli :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą recenzją. Ta książka wydaje się być niezwykle wciągająca i mądra. Lubię takie przemyślane książki, z których wyłaniają się życiowe prawdy.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Książka nie tylko relaksująca, ale dająca do myślenia :) Dziękuje za komentarz :)

      Usuń
  11. Nie wiem, czy sięgnę, bo to trochę nie moja tematyka, ale jeśli będę chciała się wypłakać to na pewno. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dawna mam tę książkę w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Recenzja zachęca do sięgnięcia po ową lekturkę ;) Tematyka jak najbardziej mi odpowiada, porusza, ciekawi i tak jak wspomniałaś z lekkością pozwala się wciągnąć ;),

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romi ta książka jest zdecydowanie dla Ciebie :) spodobałaby Ci się :)

      Usuń
  14. Fajna strona ksiazka ciekawa sie zdaje teraz wiem co sciagac z PL :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedy tylko przeczytałam pięć pierwszych zdań Twojej opinii, wiedziałam, jak potoczą się losy bohaterów. ;-) Mam za sobą już książki o bardzo podobnej tematyce, ale może kiedyś sięgnę po "Zaopiekuj się mną", choć podejrzewam, że ta lektura nie zaskoczy mnie niczym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że z pewnością każdy z nas trafił nie raz na książki o podobnej tematyce i schemacie. Chociażby wszystkie z serii o upadłych aniołach, czy wampirach. Nie mniej zawsze jedna będzie lepsza od drugiej:) W tym akurat przypadku, pomimo przewidywalności książka ma swój urok :) Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  16. Jestem u Ciebie chyba po raz pierwszy i troszkę sobie "pochodziłam" po blogu. Milutko tu u Ciebie :)
    A ta książka bardzo mnie zaciekawiła - i chciałabym ja przeczytać jak najszybciej :) W 100% moje klimaty :)

    Przy okazji zapraszam Cię do mojego wyzwania autorskiego
    http://babskieczytadla.blogspot.com/p/autorskie-wyzywanie-europa-da-sie-lubic.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i zaproszenie :) Zapraszam częściej :)

      Usuń

Drogi czytelniku bardzo się cieszę, że tu trafiłeś :) Jeżeli masz zamiar zostawić po sobie ślad w postaci komentarza, a jesteś niezarejestrowanym użytkownikiem to będę wdzięczna, jeżeli zamiast publikować komentarz jako anonim wybierzesz w listy opcję "nazwa/adres URL". W nazwie wpiszesz swoje imię lub nick,a pole adres zostawisz puste. Następnie wciśniesz dalej i opublikuj. W ten sposób, w razie mojej odpowiedzi, dasz mi możliwość zwracania się do Ciebie w odpowiedni sposób.
Zapraszam ponownie!! :)