Menu

29 października 2013

08. Smakołyki zamiast recenzji ;)

     Mam małe zaległości w czytaniu, ponieważ za kilka dni rozpoczynam nową pracę. W tej chwili jestem w trakcie Nevermore Kelly Creagh, także recenzji nie będzie, ale będzie przepis na ciasteczka owsiane, idealne na przekąskę podczas chwil spędzonych z książką :)

Składniki:
- 125 g margaryny
- 8 łyżek mleka
- szklanka cukru
- 3 kopiaste łyżki kakao
- 2 szklanki błyskawicznych płatków owsianych 
- szklanka musli tropikalnych
- drobno pokrojone morele suszone (6 - 8 sztuk)

Margarynę, mleko, cukier i kakao umieszczamy w garnku i gotujemy na wolnym ogniu aż do rozpuszczenia cukru. 
Zestawiamy z ognia, dodajemy płatki owsiane, musli, morele i szybko mieszamy.
Następnie za pomocą dwóch łyżek wykładamy podobnej wielkości porcje na pergamin i pozostawiamy do stężenia. 
Kiedy przestygną za pomocą obu dłoni formujemy kulki. 
Smacznego! :)


Dajcie proszę znać czy ciasteczka przypadły wam do gustu i czy wypróbujecie przepis. Polecam! :)

A tak wygląda efekt końcowy:














Oli.

23 komentarze:

  1. Narobiłaś apetytu, teraz jestem głodna ;) Uciekam zatem coś zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w nowej pracy! A ciasteczka wyglądają przepysznie. Zapiszę sobie przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że jestem właśnie po obiedzie. Inaczej podkradłabym jedną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Następna -.- Ale mi smaku narobiłaś! A tak na prawdę to smakowicie to wygląda :D
    Powodzenia w pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ajć, uwielbiam je :) nie jadłam ich od wieków, ale chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. witam dzięki za odwiedziny u mnie już Cię dodałam na Fb i obserwatorach i będę wpadać przy okazji nowych wpisów...ja mam tyle czytania, że zawsze mam zaległości ;P - zawsze chcę coś przeczytać;) Co do słodkości to wyglądają smakowicie, ale ja musiałabym wyeliminować cukier więc to nie byłoby to samo;) Pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie na MK Czytuje i MK Gotuje. Zapraszam też na 2 konkursy książkowe;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm... zjadłabym! :D To mi smaku narobiłaś :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm :-) wypróbuję w weekend i dam znać :D Brzmi obiecująco :D
    Super ten Twój blog. :-) Będę częściej zaglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Powodzenia w nowej pracy! Smacznego! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis wydaje się prosty, może nic bym nie zepsuł :D Kiedyś próbowałem zrobić bułeczki cynamonowe, efekt końcowy był dosyć opłakany... :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis banalny, a efekt rewelacyjny o ile ktoś lubi czekoladę :D co do bułeczek, to wcale nie taka prosta sprawa, także nie ma co się martwić ;)

      Usuń
  11. Wyglądają smakowicie :) Masz rację czytanie i chrupanie idą ze sobą w parze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę doczekać się recenzji, a przepis na pewno wypróbuję, przypominają mi kulki ryżowe, które często robię i uwielbiam, więc to też pewnie mi przypadnie do smaku:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznam przepis na kulki ryżowe :)

      Usuń
  13. Tak bez pieczenia te ciacha? Wyglądają meeega, aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie na tym polega magia, że nie potrzeba piec :) Gdy błyskawiczne płatki zostaną zalane gorącą masą to zmiękną. Poza tym dobrze zostawić na na noc w lodówce :)

      Usuń
  14. Wyglądają pysznie...i diablo słodko, pewnie nie dałabym aż szklanki cukru, bo by mnie wykręciło, ale skoro nie trzeba się babrać z piekarnikiem - jestem leniem niestety - to chętnie wypróbuję ten szybki przepis na słodkości :) Zresztą lubię płatki owsiane, dorzucam je sobie do jogurtów itp.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku bardzo się cieszę, że tu trafiłeś :) Jeżeli masz zamiar zostawić po sobie ślad w postaci komentarza, a jesteś niezarejestrowanym użytkownikiem to będę wdzięczna, jeżeli zamiast publikować komentarz jako anonim wybierzesz w listy opcję "nazwa/adres URL". W nazwie wpiszesz swoje imię lub nick,a pole adres zostawisz puste. Następnie wciśniesz dalej i opublikuj. W ten sposób, w razie mojej odpowiedzi, dasz mi możliwość zwracania się do Ciebie w odpowiedni sposób.
Zapraszam ponownie!! :)